Vicksburg

12 juli 2014 - Vicksburg, Mississippi, Verenigde Staten

Het was een goede start met een lekker ontbijt: gebakken eieren (Avelino blij), vers fruitsalade (Marjan blij). We zijn via de Natchez Tracé Parkway naar Vicksburg gereden. Deze weg is 440 mile (710 km) lang en het is 1 groot natuurpark. Soms zagen we voor en achter ons geen auto's meer, alleen weg en bomen. We kwamen ook langs een 'swamp' (moeras met bos). Je kon hier wandelen. Wat eng! Je ziet water met een groene laag erop en daar staan bomen in. Prima locatie voor een horrorfilm! Daar zit van alles: krokodillen, slangen, kikkers.... Net een dierentuin zonder bewaking. We hebben hier een klein stukje gewandeld en toen vond Marjan het mooi geweest! We hebben ook een stuk bos gezien waar een orkaan is geweest (zie foto). Blij dat wij er toen niet waren!

We zijn nu in Vicksburg. Deze stad is bekend om de vele gevechten tijdens de civil war. Uiteindelijk werd de stad ingenomen door het noorden. We hebben vanmiddag het National Military Park bezocht.

Na een paar dagen heerlijk en gezond eten net even een mc donald's stop gemaakt. Straks nog even ergens wat drinken en de dag is al weer voorbij. De tijd gaat snel!

PORTUGUÊS:

Hoje conduzimos no  Natchez Tracé Parkway entre Tupelo e Vicksburg. Esta estrada muito conhecido nos USA é realmente espétacular porque sâo 444 milhas entre a natureza. Agora paramos aqui em Vicksburg para visitar esta pequena cidade aonde se desenrolou a maior batalha da guerra civil nos USA. Amanhâ vamos para Natchez através da route 61 .Esta é uma das mais típicas cidades dos USA.

1. Ronald&Irma:
    13 juli 2014
    Marjan wandelen terwijl ze weet dat er kikkers zijn!!! Wat een overwinning! Nu kunnen we ook wel vertellen dat Sjakie (onze huiskikker) nog steeds rondzwerft in onze tuin......
    Have fun!
    Liefs, Irma