Natchez

13 juli 2014 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we met de auto door het National Military Park in Vicksburg gereden. Dit was weer een stukje geschiedenis beleven. Daarna gingen we via de 'route 61' naar Natchez. Hoe bijzonder was dit??? Je rijdt op een autobaan en je hebt zomaar afslagen naar huizen, zowel links als rechts, geen in- of uitvoegstroken. Er staan ook gewoon postbussen aan de kant van de autobaan. Heel bijzonder! Wat ons de hele vakantie al opvalt is dat er veel oude muziek gedraaid wordt. Ik moet vaak denken aan vroeger toen we nog de langspeelplaten hadden: Ike and Tina Turner, Percy Sledge, etc.

Vanmiddag hebben we een mooie route door Natchez gereden: langs de grote plantagewoningen (Antebellum woningen) die iedereen wel kent van de film 'gone with the wind'. We willen graag een katoenveld zien. Daar zijn we naar op zoek geweest maar nog niet gevonden.

Het hotel waar we nu verblijven is het slechtste tot nu toe: niet heel schoon, slecht internet, maar....de vriendelijkste dame achter de balie tot nu toe. Dat maakt heel wat goed. We hebben net een hele tijd met haar gepraat. Het is een donkere vrouw en ze zegt dat er nog steeds heel veel gediscrimineerd wordt, ondanks het feit dat Obama nu presindent is. Zij is ook bij the civil right museum in Memphis geweest. Daar wordt  duidelijk gemaakt hoe oneerlijk discriminatie is en toch blijft dit een enorm probleem.

Morgen naar New Orleans....

PORTUGUÊS:

Hoje fomos visitar o local aonde se disputou a maior batallha na guerra civil nos USA.

Foi aqui que o General Grant ganhou a guerra entre os Americanos do norte contra o sul .Depois viajamos para Natchez através da Route 61 . Por esta estrada  vê-se a verdadeira America com os fastfood restaurantes e todos os neon reclames . Realmente espétacular . Natchez era uma cidade aonde havia muitas plantacões de algodâo e claro eram os escravos Negros que lá trabalhavam.

Amanhâ vamos para New Orleans. Aqui vamos claro encontrar o jazz........