Memphis

10 juli 2014 - Memphis, Mississippi, Verenigde Staten

Het bezoek aan 'the civil right museum' was heel indrukwekkend! Het museum is in het Lorraine motel, waar Martin Luther King vermoord is. Het museum gaf een heel goede indruk van de geschiedenis van de slavernij tot de dag dat hij vermoord is en de tijd daarna. Je kon de kamer zien waar hij hel laatst verbleef en een film van zijn laatste toespraak. Kippenvel!

Toen we terugliepen viel het ons op hoe weinig auto's er waren en dat alles er best verpauperd uitzag. We hebben een goede keuze gemaakt door naar een echt

Amerikaans uitziend restaurant te gaan: Pearls oyster house. Superlekker gegeten en de mensen in de bediening vonden het leuk dat we uit Nederland kwamen en vonden het jammer dat Nederland gisteren niet heeft gewonnen!

Vanmiddag zijn we naar Stax museum geweest. Een museum van soul en blues. Dit viel ons tegen omdat het niet verder ging dan de jaren 60. We zijn te jong!

Het verhaal wordt vandaag wat lang, want ik moet ook nog iets heel geks vertellen. In een heel luxe hotel (Peabody hotel) 'wonen' 5 eenden. 's Nachts zitten ze in een hok op de 12e etage en ' sochtends worden ze opgehaald, lopen netjes mee naar de lift en gaan op de benedenverdieping via een rode loper naar een fonteintje en zwemmen daar de hele dag rondjes. Om 5 uur 's middags worden ze weer opgehaald en herhaalt het tafereel zich in omgekeerde richting. Er staat een rijendik publiek hen aan te moedigen, een heel spektakel met veel applaus, theater en muziek. Er zit een heel verhaal aan vast en dit gebeurt al vanaf 1933! Best raar zo'n spektakel om 5 eenden.

Dit is de laatste avond in Memphis, morgen naar Tupelo.

PORTUGUÊS:

Hoje fomos fazer uma visita ao Hotel Lorraine aonde Martin Luther King foi assassinado .Tudo foi deixado como nesse dia. Neste hotel está tambêm o museu " the civil rights museum" . Este museu foi o mais impressionante que nós já vímos. Principalmente porque aqui percebemos toda a questâo racial dos Estados Unidos..

Tambêm visitamos o STAX museu da musica " Soul e Blues" e o Sun estudio de gravacao muito conhecido aonde os Beatles, U2, etc...fizeram gravacões.

Agora vamos até ao centro de Memphis para desfrutar de uma boa musica e beber umas cervejas.......

1. Jolien Lansink:
    11 juli 2014
    Erg interessante verhalen! Het verhaal over de eenden is erg grappig :) Ik blijf jullie volgen ;) Veel plezier nog.