New Orleans

15 juli 2014 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Als je in New Orléans bent dan moet je zeker gebruik maken van ''the streetcar', de ouderwetse tram. Ouderwets was het zeker: hij kwam niet op tijd , je kon pas in de tram je kaartje kopen, je moest gepast geld hebben, je moest dollarbiljetten in zo'n apparaat zien te krijgen. Dit mislukte bij bijna iedereen wel een keer, wat op zich een grappig gezicht was. Wij hadden tijd genoeg, maar als je druk bent kun je er maar beter geen gebruik van maken:-) Vanmorgen hebben we  'The French Market' bezocht. Een gezellige markt maar niet heel bijzonder. Daarna nog een tijdje gewinkeld in een groot winkelcentrum. Avelino wilde graag het stadion 'superdome Mercedes Benz' (American football) bezoeken, maar dat kan alleen als er een wedstrijd is en je een kaartje koopt. Alleen al van de buitenkant is het een indrukwekkend groot stadion.

Vanavond hebben het oude gedeelte van New Orleans bezocht. Er komen steeds weer plaatjes uit films. De straten waren heel slecht. Waarschijnlijk nog door de orkaan Katrina, maar dat weten we niet zeker. Daarna hebben we heerlijk 'Cajun cuisine' gegeten. Het is heel pittig, maar lekker. Later snapten we waarom we allebei al een halve liter water kregen voordat het eten werd geserveerd:-)

Onze bedoeling was om na het eten nog een hele tijd van café naar café te gaan voor de mooie muziek en gezelligheid, maar na een uurtje hadden we het wel gezien: wie hebt de knoll'n op!

PORTUGUÊS:

Hoje foi um dia em que visitamos alguns sitios interessantes de New Orleans no típico comboio eletrico da cidade.Fizemos uma visita ao estadio dos Saints de New orleans (completamente fechado). Decidimos jantar num dos tipicos restaurantes de "cajun cuisine". Depois do jantar fizemos o nosso passeio na Bourbon street do French Quarter.Amanhâ vamos para a cidade de Montgomery no estado  do Alabama .